galineo – motoryzacja

Awaria układu wtrysku – stukające wtryski diesel

Awaria układu wtrysku – stukające wtryski diesel

Lut 28, 2020

Kiedy decydujemy się na zakup auta używanego, słyszymy różne odgłosy, jednak trudno nie usłyszeć stukania. Głównym skutkiem objawy awarii układy wytryskowego jest pogorszenie osiągów samochodu. Stukające pochodzące od silnika jest najbardziej niepokojące. W przypadki, kiedy hałas zanika, przy zwiększeniu prędkości może to świadczyć o niskim ciśnieniu w układzie smarowania.

Stukające wtryski diesel

W najgorszym przypadku źródłem stukania może uszkodzeni wałków rozrządu. Stłumione stukanie bez względu na to, czy silnik jest zimny, czy gorący może świadczyć o zużyciu sworzni tłoczkowych. Tak poważne usterki kwalifikują silnik do remontu. Stukające wtryski diesel to objaw, którego można lekceważyć, ponieważ może wpłynąć na uszkodzenie silnika. Podczas oceny wtryskiwacza potrzeba jest specjalistyczna wiedza i odpowiedni sprzęt. Zanieczyszczenia paliwa mogą wpływać na uszkodzenie silnika.

Usterki silnika

Usterki eksploatacji silnika diesla występują bardzo często, przy nieumiejętnym korzystaniu z samochodu z silnikiem wysokoprężnym, są to bardzo częste problemy. Konieczne podczas pracy auta z silnikiem diesla, należy zadbać o zachowanie kilku zasad, które są potrzebne do jego bezusterkowej pracy. Pierwszym objawem uszkodzenia silnika diesla jest dymienie z wydechu, czarny dym oznacza niepełne spalanie oleju napędowego. Spowodowane jest to za małą ilością tlenu, w efekcie, czego powstaje czarny dym. Jest to powstałe na skutek zbyt dużej dawki wtrysku paliwa lub nieszczelny dolotem powietrza. Natomiast biały dym informuje nas, o tym, że w mieszance paliwowej pojawił się olej silnikowy. Podczas eksploatacji wtryskiwaczy możemy napotkać problem nierównej pracy silnika, która wynika z uszkodzonego sterownika, lub braku możliwości odpalenia silnika, które może powstać na skutek nieodpowiedniego parametru wtrysku.

Jak regenerować wtryskiwacze

Przed rozpoczęciem naprawy należy sprawdzić wtryskiwacze na stanowisku probierczym, nie ma szansy na precyzyjną diagnostykę, dopóki są one zamontowane w silniku. Wadliwy wtrysk powoduje większe zużycie paliwa, może prowadzić do uszkodzenia silnika. Skutkiem jazdy z niesprawnym wtryskiwaczem jest wypalenie dziury w tłoku, zniszczenie turbosprężarki.