galineo – motoryzacja

Co się najczęściej psuje w autach z LPG? Czujnik ciśnienia gazu objawy uszkodzenia

Co się najczęściej psuje w autach z LPG? Czujnik ciśnienia gazu objawy uszkodzenia

Mar 12, 2020

Wszystkie podzespoły w aucie w tym instalacje LPG posiadają swoją żywotność. Jednak żywotność tego typu instalacji zależy od jakości montażu i producenta. Średnio instalacje LPG w autach z silnikiem czterocylindrowym wytrzymują ok. 100 tys. Przejechanych kilometrów. Przez 2-3 lata od momentu montażu instalacji gazowej w aucie posiada ona gwarancję. W przypadku, kiedy kupujemy samochód posiadający już zamontowaną instalacje LPG, może wystarczyć wymiana filtrów, jednak czasami konieczna jest wymiana całej instalacji. Objawem zatkanych filtrów jest pogorszenie osiągów auta nawet przy niewielkim przyśpieszeniu. Nie możemy bagatelizować usterek instalacji LPG, ponieważ mogą one skutkować szybszym zużyciem silnika.

Czujnik ciśnienia gazu objawy uszkodzenia – Uszkodzenie czujnika ciśnienia

Czujnik ciśnienia gazu objawy uszkodzenia to: szarpanie silnika podczas przyśpieszenia, brak mocy itp. Przyczyną jest uszkodzony czujnik ciśnienia LPG, znajdujący się przy listwie wtryskowej. Koszt wymiany takiego czujnika waha się w przedziale 100-250 złotych.

Zużyte wtryskiwacze LPG

Główne objawy ich uszkodzenia to przede wszystkim szarpanie silnika podczas przyśpieszenia. Można też to wykryć przez skład spalin, zły skład mieszanki. Zużyte wtryskiwacze podają zbyt małe lub zbyt duże proporcje gazu. Koszt wymiany w przypadku silnika czterocylindrowego wynosi od 400 do 1500 złotych.

Zużycie reduktora LPG

Podczas przyśpieszenia auto samoczynnie przełącza się na zasilanie benzyną. Zużyty reduktor nie dostarcza wystarczającej ilości gazu. Przyczyną takiego działania mogą być zużyte w jego wnętrzu gumowe elementy, które zatykają drogę przepływu gazu. Przewidywalna żywotność reduktora wynosi od 80 do 200 tys. Przejechanych kilometrów.

Instalacje gazowe w samochodzie składają się z kilkunastu elementów, większość z nich jednak nie jest droga. W przypadku starszych modeli aut z LPG najczęściej spotkane są uszkodzone parowniki, popękane gumowe węże. Auto używane z LPG sprzedawane są po kilku latach jazdy od zamontowania instalacji, aby koszty się zwróciły. Jednak właściciel próbuje oszczędzić na niektórych kwestiach np. na okresowych przeglądach instalacji, zaworach.