Pewna część z nas doskonale wie o tym, że dealer Mitsubishi ma pewne wytyczne od producenta, jeśli chodzi o oferowane oleje do modeli tej marki. Ważne jest też to, że dany model w konkretnej generacji może mieć jeden z kilkunastu różnych silników. Jeszcze jakiś czas temu te silniki były prostymi benzynowymi silnikami bez turbin lub dieslami z turbiną, ale obecnie sytuacja się zmieniła.

Sytuacja, jaką mamy obecnie.

Teraz dealer Mitsubishi rzadziej zaleca nam raczej oleje do tych prostych silników benzynowych i zazwyczaj jest to taki 1.6, który ma cztery cylindry i po cztery zawory na każdy z tych cylindrów. Tego typu silniki nadal są pod maskami modeli Mitsubishi, ale znacznie częściej spotyka się teraz silniki benzynowe z jedną lub z dwiema turbinami. Cos takiego jest teraz normą u wielu producentów i co równie istotne taki typ silnika wymaga innego oleju, bo turbina lub dwie turbiny są tymi chłodzone właśnie za pomocą oleju silnikowego, który musi być w odpowiedniej kondycji, jeśli chodzi o czystość.

Polityka producenta.

Marka Mitsubishi, czyli także dealer Mitsubishi zalecają konkretne oleje do silników, w celu utrzymania optymalnej wydajności i utrzymania bezawaryjności pojazdu. Przynajmniej pewna część ludzi sądzi, że jest tak tylko ze względu na to, żeby napędzać renomowane serwisy, ale to nie prawda. Co więcej, nawet rzeczy tak drobne jak wymiana oleju poza serwisem mają wpływ na długość okresu gwarancji, która jest przecież kolosalnym atutem nowego samochodu. Dlatego warto jednak korzystać z serwisów, które zaleca dealer Mitsubishi, żeby potem nie przejmować się większymi naprawami na własny koszt, których można było przecież uniknąć.

Inne wiele znaczące wzmianki.

Pewna część z nas słyszała o skrzyniach automatycznych, które działają w sposób specyficzny. Mowa tu choćby o tych automatach dwusprzęgłowych, które są nowością na rynku i działają zaskakująco szybko w porównaniu do starszych skrzyń automatycznych, ale one to też problem. Tego typu skrzynie biegów są równie skomplikowanymi jak silniki spalinowe z dwiema turbinami i co najistotniejsze w ich przypadku trzeba wymieniać olej na czas, bo jeśli tę konieczność odsuwamy w czasie, to mogą zacząć pojawiać się problemy. Walka z tymi problemami jest kosztowna, bo te konkretne skomplikowane skrzynie automatyczne naprawiają tylko wyspecjalizowane warsztaty i co równie istotne takie naprawy nie są tanie, bo koszt stanowią nie tylko części, ale także robocizna specjalisty.